Trasa s popisem |
Praha – Mladá Boleslav – Turnov (I/35)
|
---|---|
Délka dálnice |
|
Mapy | |
Fotogalerie | |
Intenzita dopravy (metodika 2010) |
|
Kategorie |
|
Přílohy |
V roce 1963 byla schválena výstavba čtyřpruhové komunikace z Prahy přes Mladou Boleslav až do Turnova. V roce 1981 byl dokončen poslední úsek mezi Prahou a Mladou Boleslaví. Poslední část D10 na hranici krajů Středočeského a Libereckého byla zprovozněna v roce 1992. Zároveň bylo rozhodnuto, že z Turnova se již D10 prodlužovat nebude a tak je tedy v provozu v celé délce a spojuje Prahu a Turnov, kde za křižovatkou se silnicí I/35 končí. Dálnice D10 spolu s čtyřpruhovou silnicí I/35 tvoří kapacitní spojení mezi Prahou a Libercem.
V období červenec 1999 – září 2001 prodělala většina délky D10 celkovou rekonstrukci. Jednalo se o úsek mezi kilometry 14 a 66 a cena rekonstrukce dosáhla 1,4 miliardy korun. V dalších letech prodělaly rekonstrukci postupně i zbývající úseky před Turnovem a u Prahy. V období 2002 – 2003 proběhla rekonstrukce vozovky mezi kilometry 66 a 72. Poslední úsek mezi kilometry 0 a 14 byl opraven v období 2006 – 2007.
V souvislosti s výstavbou Vysočanské radiály v Praze (otevřena v roce 2011) vznikla křižovatka D10 s Pražským okruhem s novým dopravním uspořádáním.
Novinky z D10 – archiv informací ze stránky Novinky
Praha-Satalice – hranice města: km 0,000 – 3,721 (3,721 km)
|
Praha – Brandýs nad Labem: km 3,721 – 9,778 (6,057 km)
|
Brandýs nad Labem – Stará Boleslav: km 9,778 – 14,634 (4,856 km)
|
Stará Boleslav – Tuřice: km 14,634 – 20,654 (6,020 km)
|
Tuřice – Předměřice nad Jizerou: km 20,654 – 24,073 (3,419 km)
|
Předměřice nad Jizerou – Benátky nad Jizerou: km 24,073 – 27,173 (3,100 km)
|
Benátky nad Jizerou – Kbel: km 27,173 – 29,218 (2,045 km)
|
Kbel – Brodce: km 29,218 – 32,518 (3,300 km)
|
Brodce – Písková Lhota: km 32,518 – 35,618 (3,100 km)
|
Písková Lhota – Bezděčín: km 35,618 – 40,123 (4,505 km)
|
Bezděčín – Chudoplesy: km 40,123 – 48,749 (8,626 km)
Úsek sestává ze staveb:
14.9.2023 začala přestavba MÚK Kosmonosy (Mladá Boleslav-sever (km 46)). Jejím předmětem je přestavba stávající trubkovité křižovatky, která jednak nevyhovuje kapacitně, a pak také z hlediska napojení přeložky silnice I/16 Mladá Boleslav – Martinovice. |
Chudoplesy – Březina: km 48,749 – 62,748 (13,999 km)
Úsek sestává ze staveb:
|
Březina – Svijany: km 62,748 – 66,596 (3,848 km)
Úsek sestává ze staveb:
|
Svijany – Příšovice: km 66,596 – 68,696 (2,100 km)
|
Příšovice – Ohrazenice: km 68,696 – 70,372 (1,676 km)
|
MÚK Ohrazenice: km 70,372 – 71,565 (1,193 km)
|
Ohrazenice – Turnov: km 71,565 – 72,465 (0,900 km)
Úsek není označen jako dálnice, jde o čtyřpruhovou silnici I. třídy. |