Trasa s popisem |
Praha – Karlovy Vary – Cheb – Německo
|
---|---|
Délka dálnice |
|
Mapy | |
Fotogalerie |
|
Video | |
Intenzita dopravy (metodika 2010) |
|
Kategorie |
|
Přílohy |
|
Z celé délky budoucí D6 byly dlouho v provozu pouze tři úseky. V letech 1985 a 1986 byly zprovozněny úseky Kačice – Nové Strašecí a Kamenné Žehrovice – Kačice, k nimž v roce 1994 přibyla stavba Velká Dobrá – Kamenné Žehrovice a postupně v letech 2001 a 2002 stavba Pavlov – Velká Dobrá. Vznikl tak souvislý úsek Pavlov – Nové Strašecí, který byl v roce 2008 propojen s Pražským okruhem důležitou stavbou Praha – Pavlov. Výsledná délka celého úseku Praha – Nové Strašecí je 32,3 km.
V listopadu 2015 byl na trase mezi Novým Strašecím a Karlovými Vary zprovozněn krátký úsek Lubenec – Bošov, měřicí čtyři kilometry.
V listopadu 2006 byl zprovozněn v polovičním a v říjnu 2007 pak v celém profilu 5,5 km dlouhý západní průtah Karlovými Vary, který navazuje na již v letech 1991 až 1993 zprovozněný východní průtah městem. Průtah však není dálnicí, jde o čtyřpruhovou silnici I. třídy. Na průtah Karlovými Vary navazuje 38 km dlouhý souvislý úsek Jenišov – Cheb, zprovozněný postupně v letech 1999 – 2012.
Od západního konce chebského obchvatu až do Německa byla D6 mezi lety 1993 – 1997 postavena s prostřední částí v polovičním profilu. S pokračováním na německé straně v podobě čtyřpruhové komunikace B303 se vzhledem k možnému poškození životního prostředí a vysokým investičním nákladům nepočítá, namísto toho bude silnice pouze rozšířena na vybraných místech.
V listopadu 2020 byly zprovozněny další stavby, navazující na provozovaný úsek Praha – Nové Strašecí. Díky stavbám Nové Strašecí – Řevničov a Řevničov, obchvat se dálnice prodloužila až k obci Krušovice. V srpnu 2021 byla dokončena i stavba Lubenec, obchvat, která na západním konci navazuje na dříve zprovozněný úsek Lubenec – Bošov.
V březnu 2022 byla zahájena stavba Krupá, přeložka navazující na úseky Nové Strašecí – Řevničov a Řevničov, obchvat.
V prvních měsích roku 2023 byly zahájeny stavby Hořesedly, přeložka a Hořovičky, obchvat.
Novinky z D6 – archiv informací ze stránky Novinky
Praha – Pavlov
V km 3,3 byl 1. 9. 2014 uveden do provozu nový výjezd Hostivice, který byl ve výstavbě od 17. 10. 2013. |
Pavlov – Velká Dobrá
Stavba byla rozdělena na dvě části:
|
Velká Dobrá – Kamenné Žehrovice
|
Kamenné Žehrovice – Kačice
|
Kačice – Nové Strašecí
|
Nové Strašecí – Řevničov: km 32,000 – 37,550 (5,550 km)
Součástí stavby je 5 mostů a doprovodná komunikace délky 2,868 km. Předpokládané náklady na stavbu činily 1,153 miliardy korun. |
Řevničov, obchvat: km 37,550 – 41,750 (4,200 km)
Součástí stavby je MÚK Řevničov, dále 7 mostů a přeložky ostatních komunikací včetně silnice I/16 v celkové délce 5,481 km. Předpokládané náklady na stavbu činily 1,591 miliardy korun. |
Krupá, přeložka: km 41,750 – 48,200 (6,450 km)
Součástí stavby je 5 mostů a přeložky ostatních komunikací v délce 5,114 km. Předpokládané náklady na stavbu činily 1,944 miliardy korun. Cena stavby dle smlouvy 1,543 miliardy korun. |
Hořesedly, přeložka: km 48,200 – 57,400 (9,200 km)
Součástí stavby je 13 mostů a přeložky ostatních komunikací v délce 5,130 km. Předpokládané náklady na stavbu činily v roce 2020 1,944 miliardy korun. Předpokládané náklady na stavbu činily při VŘ 2,186 miliardy korun. Cena stavby dle smlouvy 1,886 miliardy korun. |
Hořovičky, obchvat: km 57,400 – 62,594 (5,194 km)
Součástí stavby je 9 mostů a přeložky ostatních komunikací v délce 8,747 km a také oboustranná odpočívka Kolešov. Předpokládané náklady na stavbu činily v roce 2020 1,250 miliardy korun. Předpokládané náklady na stavbu činily při VŘ 1,965 miliardy korun. Cena stavby dle smlouvy 1,509 miliardy korun. |
Petrohrad – Lubenec: km 62,594 – 74,700 (12,106 km)
Součástí stavby je 15 mostů vč. jednoho železničního a přeložky ostatních komunikací v délce 8,591 km. Předpokládané náklady na stavbu činily 4,475 miliardy korun. Cena stavby dle smlouvy 3,478 miliardy korun. Zprovoznění úseku „D6 Lubenec – obchvat, II. etapa“ proběhne dle předpokladu do konce roku 2025. |
Lubenec, obchvat: km 74,700 – 79,560 (4,860 km)
Součástí stavby je MÚK Lubenec, dále 7 mostů a přeložky ostatních komunikací v délce 4,863 km. Předpokládané náklady na stavbu činily 1,476 miliardy korun. Cena stavby dle smlouvy 1 037 991 691,- Kč. Stavba byla slavnostně zprovozněna 31. 8. 2021. |
Lubenec – Bošov: km 79,560 – 83,680 (4,120 km)
|
Bošov – Knínice: km 83,680 – 91,580 (7,900 km)
Součástí stavby je 6 mostů a přeložky ostatních komunikací v délce 3,200 km. Dokončuje se inženýrská činnost a probíhá majetkoprávní vypořádání. K 08/2024 bylo vypořádáno 94,00 % (42 z 45 listů vlastnictví). Předpokládané náklady na stavbu činí 2,817 miliardy korun. |
Knínice – Žalmanov: km 91,580 – 98,530 (6,950 km)
Součástí stavby je 9 mostů a přeložky ostatních komunikací v délce 4,346 km. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko Ministerstva životního prostředí a územní rozhodnutí. Majetkoprávní a inženýrská příprava neprobíhá, neboť není k dispozici dokumentace ke stavebnímu povolení. Centrální komise Ministerstva dopravy dne 29. 6. 2015 doporučila další postup přípravy respektující směrové řešení v již zpracovaných projektech s optimalizací výškového řešení a v kategorii R 21,5/100, což si vyžádá změnu územního rozhodnutí. Vzhledem k novele zákona o vlivu stavby na životní prostředí byly na začátku června 2017 zahájeny práce na nové dokumentaci EIA podle zákona č. 100/2001 Sb. Bylo zahájeno výběrové řízení na zpracovatele dokumentace pro stavební povolení. Předpokládané náklady na stavbu činí 1,775 miliardy korun. |
Žalmanov – Olšová Vrata: km 98,530 – 105,871 (7,341 km)
Součástí stavby je 7 mostů a přeložky ostatních komunikací v délce 5,538 km. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko Ministerstva životního prostředí a byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí. Centrální komise Ministerstva dopravy dne 29. 6. 2015 doporučila další postup přípravy respektující směrové řešení v již zpracovaných projektech s optimalizací výškového řešení a v kategorii R 21,5/100. Vzhledem k novele zákona o vlivu stavby na životní prostředí byly na začátku června 2017 zahájeny práce na nové dokumentaci EIA podle zákona č. 100/2001 Sb. Bylo zahájeno výběrové řízení na zpracovatele aktualizace dokumentace pro územní rozhodnutí. Předpokládané náklady na stavbu činí 1,730 miliardy korun. |
Olšová Vrata – Karlovy Vary: km 105,871 – 113,891 (8,020 km)
Součástí stavby je 13 mostů a přeložky ostatních komunikací v délce 6,959 km. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko Ministerstva životního prostředí a územní rozhodnutí. Byla zpracována dokumentace pro stavební povolení. Centrální komise Ministerstva dopravy dne 29. 6. 2015 doporučila další postup přípravy respektující směrové řešení v již zpracovaných projektech s optimalizací výškového řešení a v kategorii R 21,5/100, což si vyžádá aktualizaci dokumentace pro stavební povolení. Vzhledem k novele zákona o vlivu stavby na životní prostředí byly na začátku června 2017 zahájeny práce na nové dokumentaci EIA podle zákona č. 100/2001 Sb. V rámci majetkoprávní přípravy je vykoupeno 14 % pozemků potřebných pro stavbu. Předpokládané náklady na stavbu činí 2,549 miliardy korun. |
Karlovy Vary-průtah, 1. etapa
Stavba řeší převedení dopravy východní a střední částí Karlových Varů. Součástí stavby je 8 mostů včetně mostu přes Ohři délky 263 m. Úsek není označen jako dálnice. Stavba byla rozdělena na dvě části:
|
Karlovy Vary-západ, 2. stavba
Jedná se závěrečnou stavbu průtahu Karlovými Vary, jejíž součástí je 16 mostů, z nichž nejvýznamnější jsou dvě estakády délky 477 a 523 m a železniční most na trati Cheb – Chomutov. Úsek není označen jako dálnice. |
Jenišov – Nové Sedlo
Součástí stavby je 8 mostů a přeložky ostatních komunikací v délce 0,827 km. Stavba západně navazuje na již provozovaný průtah Karlovými Vary. Stavba byla rozdělena na dvě části:
|
Nové Sedlo – Sokolov
Součástí stavby je 10 mostů a odpočívka. Technicky nejsložitější bylo nahrazení stávající dvoupruhové mostovky z předpjatého betonu u 296 metrů dlouhého obloukového mostu přes řeku Ohři ocelovou čtyřpruhovou o šířce 17,45 m (kategorie R 17,5/80) se zachováním spodní stavby mostu. Levá polovina úseku byla zprovozněna v předstihu 10. 7. 2011. |
Sokolov – Tisová
Součástí stavby je 6 mostů a přeložky ostatních komunikací v délce 5,627 km. Bylo vydáno kladné stanovisko Ministerstva životního prostředí, územní rozhodnutí a všechna stavební povolení. Náklady na stavbu jsou plánovány na 2,458 milardy korun. |
Tisová – Kamenný Dvůr
Součástí stavby je 8 mostů o celkové délce 1,999 km a přeložky ostatních komunikací v délce 3,280 km. Stavba východně navazuje na již provozovaný úsek u Chebu. Zajímavostí je zprovoznění v polovičním profilu, kdy tento byl využit pouze pro směr Karlovy Vary – Cheb, doprava v opačném směru využívala objízdnou trasu. |
Kamenný Dvůr – křižovatka Y
|
Cheb, obchvat, 2. stavba
Stavba zahrnuje i 525 m dlouhé přemostění řeky Ohře a železniční trati. |
Cheb, obchvat, 1. stavba
Převážná část stavby (6,033 km) je vybudována ve dvoupruhové kategorii S 11,5/100, zbylá část (2,867 km) pak ve čtyřpruhové kategorii R 24,5/100 a zahrnuje i 309 m dlouhý most přes vodní nádrž Skalka. Úsek není označen jako silnice pro motorová vozidla. |