D1, tunel Klimkovice
Brno – Břeclav – Slovensko
D2
Trasa s popisem

Brno – Břeclav – Slovensko

  • Brno – dálniční křižovatka Brno-jih D1–D2
    • návaznost
      • D1: Jihlava – Praha
      • D1: Vyškov – Hulín – (Přerov) – Lipník n. B. – Bělotín – Ostrava – Polsko
  • (Břeclav – dálniční křižovatka Břeclav D55–D2)
    • návaznost
      • (D55: Hulín – Přerov – Olomouc)
  • Břeclav/Brodské – hranice se Slovenskem
    • plynulá návaznost
      • slovenská dálnice D2: Bratislava – Maďarsko
Délka dálnice
  • 61 km v provozu
Nadmořská výška
  • max. 197 m n. m. v km 0
  • min. 157 m n. m. v km 59
Mapy
Fotogalerie
Intenzita dopravy (metodika 2005)
  • max. 40,5 tis. aut./24 h (Brno – Chrlice, 2007)
  • střed 20,8 tis. aut./24 h (Blučina – Hustopeče, 2007)
  • min. 10,2 tis. aut./24 h (Břeclav – hranice se Slovenskem, 2007)
Intenzita dopravy (metodika 2010)
  • max. 47,4 tis. aut./24 h (Brno – Chrlice, 2012)
  • střed 24,1 tis. aut./24 h (Blučina – Hustopeče, 2012)
  • min. 13,6 tis. aut./24 h (Břeclav – hranice se Slovenskem, 2012)
Kategorie
  • Brno – hranice se Slovenskem: D 26,5/120
Přílohy

Základní informace

Dálnice D2 byla stavěna jako propojení Brna a Bratislavy. Spolu s D1 byla v tehdejším Československu spojena dvě největší města – Praha a Bratislava. Jednotlivé úseky byly od Brna otevírány v letech 1978 a 1980 a v současné době vede dálnice z Brna na hranice se Slovenskem. Na trase dálnice D2 je plánována výstavba dálniční křižovatky Břeclav R55–D2.

Novinky z D2 – archiv informací ze stránky Novinky

Jednotlivé stavby

021

Brno-jih – Blučina: km 0,000 – 11,700 (11,700 km)

V říjnu 1974 byla zahájena výstavba první části dálnice D2 na českém území.

Stavba byla uvedena do provozu 4. 10. 1978.

Je postavena v kategorii D 26,5/120 a její součástí jsou dvě MÚK – Chrlice (km 3) a Blučina (km 11).

022

Blučina – Hustopeče: km 11,700 – 24,750 (13,050 km)

Výstavba probíhala od července 1975 a stavba byla rozdělena na dvě části:

  • km 11,700 – 22,600, délky 10,900 km, zprovozněna 4. 10. 1978
  • km 22,600 – 24,750, délky 2,150 km, zprovozněna v prosinci 1979

Je postavena v kategorii D 26,5/120 a její součástí je MÚK Hustopeče (km 25) a velká oboustranná odpočívka Velké Němčice.

023

Hustopeče – Břeclav: km 24,750 – 48,500 (23,750 km)

Výstavba započala v červnu 1976. Stavba byla zprovozněna 8. 11. 1980.

Je postavena v kategorii D 26,5/120 a její součástí jsou dvě MÚK – Podivín (km 41) a Břeclav (km 48) a velká oboustranná odpočívka Ladná.

024

Břeclav – hranice se Slovenskem: km 48,500 – 60,700 (12,200 km)

Výstavba započala v lednu 1977 a stavba byla zprovozněna 8. 11. 1980.

Zajímavým prvkem této stavby je estakáda o 23 polích přes řeku Moravu o celkové délce 878 m. Kromě řeky Moravy překračuje dálnice na samotném mostě o 3 polích a délce 169 m také státní hranici se Slovenskem.

Stavba je postavena v kategorii D 26,5/120.


© 2002 – 2024 ceskedalnice.cz

info@ceskedalnice.cz | Poslední změna stránky 13. 11. 2016 | RSS Novinky

Obsah stránek ceskedalnice.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření nebo další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu autorů těchto stránek v rozporu s právním řádem České republiky.

Používáme WordPress