D11, uzel Sedlice
Praha – Příbram – Nová Hospoda (I/20)
D4
Trasa s popisem

Praha – Příbram – Nová Hospoda (I/20)

  • Praha – dálniční křižovatka Zbraslav D0–D4
    • návaznost
      • D0: Pražský okruh
        • a dále po Pražském okruhu
          • D1: Jihlava – Brno – Vyškov – Hulín – (Přerov) – Lipník n. B. – Bělotín – Ostrava – Polsko
          • (D3: Tábor – České Budějovice – Rakousko)
          • D5: Plzeň – Německo
          • D6: (Karlovy Vary) – Cheb – (Německo)
          • D7: Slaný – (Chomutov)
          • D8: Ústí nad Labem – Německo
          • D10: Mladá Boleslav – Turnov (I/35)
          • D11: Hradec Králové – (Trutnov – Polsko)
  • přerušení 9 km (Zbraslav – Jíloviště; čtyřpruhová silnice I/4 zde není dálnicí)
  • Jíloviště – výjezd 9 Jíloviště
  • Příbram – výjezd 45 Háje
  • přerušení 32 km (Háje – Radobytce)
  • Radobytce – výjezd 77 Radobytce
  • Nová Hospoda – km 84
    • plynulá návaznost
      • čtyřpruhová silnice I/20: Písek – České Budějovice
Délka dálnice
  • 84 km (44 km v provozu, 9 km v provozu jako čtyřpruhová silnice I/4, 32 km v přípravě)
Mapy
Fotogalerie
Intenzita dopravy (metodika 2005)
  • střed 24,6 tis. aut./24 h (Jíloviště – Řitka, 2007)
Intenzita dopravy (metodika 2010)
  • max. 26,8 tis. aut./24 h (Jíloviště – Řitka, 2012)
  • min. 10,8 tis. aut./24 h (Radobytce – Nová Hospoda, 2012)
Kategorie
  • Jíloviště – Dlouhá Lhota: S 24,5/100
  • Dlouhá Lhota – Skalka: R 24,5/100
  • Skalka – II/118: R 22,5/80
  • II/118 – Mirotice: R 25,5/100
  • Mirotice – Nová Hospoda (křižovatka I/20–D4): R 22,5/100
Přílohy

Základní informace

Přesto, že tato čtyřpruhová komunikace začíná již na křižovatce s Městským okruhem v Praze, začátek dálnice D4 je až u Jíloviště za Prahou. První kilometry silnice I/4 totiž nesplňují parametry dálnice kvůli nevhodnému napojení místních ulic přímo do trasy silnice, autobusovým zastávkám, přechodu pro chodce Na Baních a dále kvůli chybějící tzv. doprovodné komunikaci v úseku Zbraslav – Jíloviště. Po odstranění těchto závad bude možno převést úsek od křižovatky s Pražským okruhem po Jíloviště do kategorie dálnic.

První úseky u Prahy vznikly již v šedesátých letech, do Příbrami byla D4 dovedena v roce 1989. V roce 2007 bylo v předstihu zprovozněno zakončení D4 u Nové Hospody velkou mimoúrovňovou křižovatkou, kterou si vynutila špatná dopravní situace v místě. V září 2010 byla zprovozněna stavba Mirotice – Třebkov, která dala vzniknout souvislému úseku D4 v délce 6,7 km. V říjnu 2017 byl zprovozněn pětikilometrový úsek Skalka – II/118, který navazuje na provozovanou část Praha – Skalka (u Příbrami).

Výstavba dálnice D4 v úseku Háje – Mirotice (soubor pěti staveb) je budována prostřednictvím PPP (Public Private Partnership). V letech 2019/20 proběhl soutěžní dialog, ve kterém se utkaly společnosti z Francie, rakousko-německé konsorcium, německo-španělsko-britské sdružení firem a rakousko-australsko-španělsko-francouzského sdružení. Vítězem se stala firma DIVia D4, kterou vlastní francouzské firmy Vinci a Meridiam Investments. A 7. června 2021 pak začala s výstavbou celého 32 kilometrů dlouhého úseku, který dostaví a následně bude 25 let provozovat (společně s již hotovými úseky D4 Skalka – křižovatka II/118, D4 Mirotice – Třebkov, křižovatka I/20 Nová Hospoda a I/20 Nová Hospoda – Písek (MÚK Krašovice).

Novinky z D4 – archiv informací ze stránky Novinky

Jednotlivé stavby

Zbraslav, obchvat

  • délka: 5,2 km
  • kategorie: S 24,5/100
  • výjezdy: Zbraslav (3×)
  • zprovoznění: 1. 12. 1966

Zejména kvůli chybějící doprovodné komunikaci v úseku Zbraslav – Jíloviště není tato část označena jako dálnice.

Zbraslav – Jíloviště

  • délka: 3,4 km
  • kategorie: S 24,5/100
  • výjezdy: Jíloviště (km 10)
  • zprovoznění: 1972

Zejména kvůli chybějící doprovodné komunikaci není tato část označena jako dálnice.

Jíloviště – Varadov

  • délka: 2,0 km
  • kategorie: S 24,5/100
  • zahájení výstavby: 1969
  • zprovoznění: 1971

Řitka, obchvat

  • délka: 4,2 km
  • kategorie: S 24,5/100
  • výjezdy: Řitka (km 15)
  • zahájení výstavby: 1971
  • zprovoznění: 1978

Úsek sestává ze staveb:

  • Klínec – Jiráskova čtvrť, délky 0,8 km, zahájené v roce 1971 a zprovozněné 1975
  • Přeložka Řitka, délky 3,4 km, zahájené v roce 1975 a zprovozněné 1978

Řitka – Mníšek pod Brdy

  • délka: 3,1 km
  • kategorie: S 24,5/100
  • výjezdy: Mníšek pod Brdy (km 19)
  • zahájení výstavby: 1978
  • zprovoznění: 1982

Úsek sestává ze staveb:

  • Řitka – Mníšek pod Brdy I, délky 1,6 km, zahájené v roce 1978 a zprovozněné 1981
  • Řitka – Mníšek pod Brdy II, délky 1,5 km, zahájené v roce 1979 a zprovozněné 1982

Mníšek pod Brdy – Kytín

  • délka: 3,1 km
  • kategorie: S 24,5/100
  • výjezdy: Kytín (km 23)
  • zahájení výstavby: 1976
  • zprovoznění: 1980

Úsek sestává ze staveb:

  • Mníšek pod Brdy – Voznice I, délky 2,0 km, zahájené v roce 1977 a zprovozněné 1980
  • MÚK Kytín, zahájené v roce 1977 a zprovozněné 1979
  • část stavby Mníšek pod Brdy – Voznice II, délky 3,3 km, zahájené v roce 1976 a zprovozněné 1979

Kytín – Voznice

  • délka: 3,5 km
  • kategorie: S 24,5/100
  • výjezdy: Voznice (km 26)
  • zahájení výstavby: 1975
  • zprovoznění: 1981

Stavba sestává ze staveb:

  • části stavby Mníšek pod Brdy – Voznice II, délky 3,3 km, zahájené v roce 1976 a zprovozněné 1979
  • Voznice I (MÚK), délky 0,5 km, zahájené v roce 1975 a zprovozněné 1977
  • Voznice II, délky 0,8 km, zahájené v roce 1977 a zprovozněné 1981

Úsek zahrnuje i 252 m dlouhý most Voznice.

Voznice – Kodetka

  • délka: 2,1 km
  • kategorie: S 24,5/100
  • výjezdy: Dobříš-sever (km 28)
  • zahájení výstavby: 1980
  • zprovoznění: 1986

Úsek sestává ze staveb:

  • Dobříš, přeložka I, délky 2,1 km, zahájené v roce 1980 a zprovozněné 1984
  • Dobříš, přeložka III, délky 2,1 km, zahájené v roce 1983 a zprovozněné 1986

Jednalo se o výstavbu, resp. dostavbu, polovičního profilu rychlostní silnice v daném úseku.

Dobříš, přeložka

  • délka: 3,2 km
  • kategorie: S 24,5/100
  • zahájení výstavby: 1982
  • zprovoznění: 1986

Úsek sestává ze staveb:

  • Dobříš, přeložka II, délky 0,1 km, zahájené v roce 1982 a zprovozněné 1985
  • Dobříš, přeložka IV, délky 1,6 km, zahájené v roce 1984 a zprovozněné 1985
  • Dobříš, přeložka VI, délky 3,1 km, zahájené v roce 1985 a zprovozněné 1986
  • Dobříš, přeložka VII, délky 1,6 km, zahájené v roce 1986 a téhož roku zprovozněné

Jednalo se o výstavbu, resp. dostavbu, polovičního profilu rychlostní silnice v daném úseku.

Dobříš – Obořiště

  • délka: 2,8 km
  • kategorie: S 24,5/100
  • výjezdy: Dobříš-jih (km 34)
  • zahájení výstavby: 1978
  • zprovoznění: 1983

Úsek sestává ze staveb:

  • Dobříš, přeložka V, délky 2,4 km, zahájené v roce 1980 a zprovozněné 1983
  • MÚK Obořiště, délky 0,4 km, zahájené v roce 1978 a zprovozněné 1980

Obořiště, přeložka

  • délka: 3,7 km
  • kategorie: S 24,5/100
  • zahájení výstavby: 1977
  • zprovoznění: 1980

Dlouhá Lhota, přeložka

  • délka: 2,9 km
  • kategorie: S 24,5/100
  • zahájení výstavby: 1979
  • zprovoznění: 1981

Dlouhá Lhota – Skalka

  • délka: 1,8 km
  • kategorie: R 24,5/100
  • výjezdy: Skalka (km 41)
  • zahájení výstavby: 1986
  • zprovoznění: 1989

Úsek sestává ze staveb:

  • Dlouhá Lhota – Skalka, délky 1,3 km, zahájené v roce 1986 a zprovozněné 1988
  • MÚK Skalka, délky 0,5 km, zahájené v roce 1987 a zprovozněné 1989

Skalka – II/118: km 40,832 – 45,620 (4,788 km)

  • kategorie: R 22,5/80
  • výjezdy: Háje (km 45)
  • zahájení výstavby: 1. 4. 2014
  • zprovoznění: 4. 10. 2017

Stavba byla slavnostně zprovozněna 4. 10. 2017.

Háje – Milín: km 45,620 – 51,320 (5,700 km)

  • kategorie: R 25,5/100
  • výjezdy: Milín (km 49)
  • zahájení výstavby: 7. 6. 2021
  • předpokládané zprovoznění: 12/2024

Součástí stavby je 8 mostů (z toho 1 ekodukt) a úpravy ostatních komunikací v délce 10,017 km. Jde o úsek celé 32 km dlouhé stavby, která je stavěna formou PPP. Tedy celou dálnici postaví a bude následujících 24 let provozovat soukromá společnost, konkrétně VINCI Concessions a Meridiam.

Milín – Lety: km 51,320 – 62,920 (11,600 km)

  • kategorie: R 25,5/100
  • výjezdy: Těchařovice (km 54)
  • zahájení výstavby: 7. 6. 2021
  • předpokládané zprovoznění: 12/2024

Součástí stavby je 14 mostů (z toho jedna lávka pro pěší a jeden ekodukt). Jde o úsek celé 32 km dlouhé stavby, která je stavěna formou PPP. Tedy celou dálnici postaví a bude následujících 24 let provozovat soukromá společnost, konkrétně VINCI Concessions a Meridiam.

Lety – Čimelice: km 62,920 – 65,511 (2,591 km)

  • kategorie: R 25,5/100
  • výjezdy: Lety (km 63)
  • zahájení výstavby: 7. 6. 2021
  • předpokládané zprovoznění: 12/2024

Součástí stavby jsou 3 mosty a úpravy ostatních komunikací včetně silnice I/19 v délce 5,359 km. Tato stavba mimo jiné vyřeší problematickou křižovatku se silnicí I/19 u Letů. Jde o úsek celé 32 km dlouhé stavby, která je stavěna formou PPP. Tedy celou dálnici postaví a bude následujících 24 let provozovat soukromá společnost, konkrétně VINCI Concessions a Meridiam.

Čimelice – Mirotice: km 65,511 – 73,971 (8,460 km)

  • kategorie: R 25,5/100
  • zahájení výstavby: 7. 6. 2021
  • předpokládané zprovoznění: 12/2024

Součástí stavby je 9 mostů a úpravy ostatních komunikací v délce 4,863 km. Jde o úsek celé 32 km dlouhé stavby, která je stavěna formou PPP. Tedy celou dálnici postaví a bude následujících 24 let provozovat soukromá společnost, konkrétně VINCI Concessions a Meridiam.

Mirotice, rozšíření: km 73,971 – 77,491 (3,520 km)

  • kategorie: R 25,5/100
  • výjezdy: Mirotice (km 74)
  • zahájení výstavby: 7. 6. 2021
  • předpokládané zprovoznění: 12/2024

Jedná se rozšíření stávajícího obchvatu Mirotic z let 1984 – 1985 a jeho přestavbu na parametry dálnice. V současné době je již tedy provedena levá polovina komunikace. Pro zkapacitnění stávající silnice, která je v kategorii S 11,5/80, bude dostavěna pravá polovina. Rozšíření bude provedeno směrem k městu Mirotice. Součástí stavby je rekonstrukce MÚK Mirotice, úpravy 3 mostů a úpravy ostatních komunikací v délce 1,692 km. Výjezd Radobytce bude zrušen. Jde o poslední úsek celé 32 km dlouhé stavby, která je stavěna formou PPP. Tedy celou dálnici postaví a bude následujících 24 let provozovat soukromá společnost, konkrétně VINCI Concessions a Meridiam.

Mirotice – Třebkov: km 77,491 – 83,371 (5,880 km)

  • kategorie: R 22,5/100
  • výjezdy: Radobytce (km 77, dočasný), Předotice (km 81, pouze výjezd ve směru od Prahy)
  • zahájení výstavby: 22. 4. 2008
  • zprovoznění: 16. 9. 2010

Nová Hospoda (křižovatka I/20–D4): km 83,371 – 84,161 (0,790 km)

  • kategorie: R 22,5/100
  • výjezdy: Nová Hospoda (km 84)
  • zahájení výstavby: 22. 9. 2005
  • zprovoznění: 19. 11. 2007

Jedná se o velkou mimoúrovňovou křižovatku, umožňující napojení silnic I/4 a I/20 na dálnici D4. Celková délka silnice, větví MÚK a ostatních připojovacích či doprovodných komunikací činí 8,1 km. Dálnice D4 zde končí plynulým napojením na čtyřpruhovou silnici I/20 směrem na Písek a České Budějovice.


© 2002 – 2024 ceskedalnice.cz

info@ceskedalnice.cz | Poslední změna stránky 11. 11. 2024 | RSS Novinky

Obsah stránek ceskedalnice.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření nebo další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu autorů těchto stránek v rozporu s právním řádem České republiky.

Používáme WordPress