Trasa s popisem |
Ostrava – Frýdek-Místek |
---|---|
Délka dálnice |
|
Mapy | |
Fotogalerie | |
Intenzita dopravy |
|
Kategorie |
|
D56 spojuje Ostravu s Frýdkem-Místkem a na obou koncích se mění ve čtyřpruhovou a následně dvoupruhovou silnici I/56. Severním směrem vede přes Ostravu a Hlučín do Opavy jako alternativa k silnici I/11. Na jižním konci pokračuje za dočasným kruhovým objezdem a křižovatkou se silnicí I/48 ve Frýdku-Místku jako čtyřpruhová směrově nedělená komunikace až za Frýdlant nad Ostravicí a dále už jako dvoupruhová silnice přes Beskydy na křižovatku se silnicí I/35. V roce 2001 a 2002 byl kompletně zrekonstruován povrch vozovky v úseku Ostrava – Frýdek-Místek.
V rámci výstavby dálnice D1, se zrealizovaly rovněž i dvě stavby (stavba I a II) tzv. Prodloužené Místecké v délce 2,5 km součástí kterých je například mimoúrovňová křižovatka s ulicí Mariánskohorskou (I/58), most přes železniční koridor a novostavba čtyřpruhové komunikace kategorie MR 24,5/80 (místní rychlostní), I. stavba byla zprovozněna 3. 12. 2010, II. stavba byla zprovozněna v polovičním profilu 30. 6. 2011, její dokončení na celý profil je plánováno na závěr roku 2012. III. stavba o délce cca 500 m je však zatím v nedohlednu z důvodu nedodržení hlukových limitů – součastí III. stavby je i větev Frýdek-Místek – centrum.
Pro napojení D56 na připravovaný jižní obchvat Frýdku-Místku je plánováno prodloužení jižním směrem od současného konce k mimoúrovňové křižovatce D48–D56.
Novinky z D56 – archiv informací ze stránky Novinky
Prodloužená Místecká I
Stavba začíná za MÚK Místecká s dálnicí D1 a její součástí byla kromě několika přeložek komunikací a estakády přes průmyslový areál a železniční trať také MÚK s Mariánskohorskou ulicí (silnicí I/58). Úsek není součástí dálnice D56. |
Prodloužená Místecká II
Bylo vydáno územní rozhodnutí. Z celkového počtu 90 stavebních objektů zbývá vydat 22 stavebních povolení. Dne 14. 3. 2008 bylo staveniště předáno zhotoviteli. Ve 4. čtvrtletí 2007 byla vypracována změna dokumentace pro územní rozhodnutí a 19. 12. 2007 byla podána žádost o změnu územního rozhodnutí části stavby, které bylo vydáno. V závěru roku 2010 se podařilo získat chybějící dílčí stavební povolení na hlavní trasu. Úsek není součástí dálnice D56. |
Prodloužená Místecká III
Bylo vydáno územní rozhodnutí a zpracována dokumentace pro stavební povolení. V současné době byla žádost o vydání územního rozhodnutí doplněna a probíhá řízení ve věci přerušeného územního řízení s cílem vydání územního rozhodnutí, proti kterému bylo podáno odvolání účastníkem řízení. Dne 23. února 2010 Krajský úřad rozhodnutí opět zrušil a věc vrátil k novému projednání. Úsek není součástí dálnice D56. |
Ostrava, Místecká V
0,6 km dlouhá část této stavby viz schématická mapa není na žádost města zpoplatněna, proto aby silnici mohli využívat řidiči jedoucí z Ostravy do průmyslové zóny Hrabová. |
Ostrava, Hrabová – Paskov
|
Paskov, propojení
|
Paskov – Frýdek-Místek
|
Frýdek-Místek, připojení na D48
Stavba řeší propojení stávající dálnice D56 s budoucí dálnicí D48. Součástí stavby je 7 mostů a úpravy ostatních komunikací v délce 2,829 km. Stavba byla zprovozněna v režimu 1+1 dne 30. 6. 2022. K plnému zprovoznění dojde na konci srpna. |