Uvádění jednotlivých úseků rychlostních silnic do provozu
rok[1] tah z.ú. k.ú. délka v km název úseku kat. NR datum zprovoznění poznámka  
1972 R7 1,5 1,5 Přední Kopanina – Kněževes S 22 100 1962
1973 R7 2,3 2,3 Kněževes – Středokluky S 22 100 1964
1975 R7 1,9 1,9 Středokluky – Koníčkův Mlýn S 22 100 1964
1971 R4 2,0 2,0 Jíloviště – Varadov S 24,5 100 1971
1972 R10 6,1 6,1 Stará Boleslav – Tuřice S 24,5 100 1972
1974 R10 9,3 9,3 Bezděčín – Chudoplesy S 24,5 100 1974
1974 R46 34,0 37,6 3,6 hr. okr. PV/OL – Olomouc S 20,5 100 1974
1975 R4 0,8 0,8 Klínec – Jiráskova čtvrť S 24,5 100 1975
1975 R46 30,7 34,0 3,4 Olšany – hr. okr. PV/OL S 21,5 100 1975
1975 R52 3,5 3,5 Modřice – Rajhrad S 24,5 100 1975
1976 R46 1,7 1,7 Olomouc, hvězdárna – Slavonín S 20,5 100 1976
1976 R46 16,2 18,7 2,5 Kelčice – Žešov S 21,5 100 1976
1976 R46 18,7 20,8 2,1 Žešov, obchvat S 21,5 100 1976
1976 R7 0,4 0,4 MÚK Koníčkův Mlýn S 24,5 100 1976
1976 R46 29,1 30,7 1,5 Držovice – Olšany S 21,5 100 1976
1976 R35 2,5 2,5 Příkazy – Křelov S 22 100 1976
1977 R10 3,4 3,4 Tuřice – Předměřice S 24,5 100 1977
1977 R10 3,1 3,1 Předměřice – Benátky n.J. S 24,5 100 1977
1977 R4 0,5 0,5 Voznice I., MÚK S 24,5 100 1977
1977 R46 15,1 16,2 1,2 Dobrochov – Kelčice S 21,5 100 1977
1977 R35 4,9 4,9 Nasobůrky – Unčovice S 22 100 1977
1977 R35 4,1 4,1 Loštice, obchvat S 22 100 1977
1978 R4 3,4 3,4 Řitka, přeložka S 24,5 100 1978
1978 R46 12,5 15,1 2,6 Brodek u P. – Dobrochov S 21,5 100 1978
1979 R10 2,0 2,0 Benátky n.J. – Kbel S 24,5 100 1979
1979 R10 3,3 3,3 Kbel – Brodce S 24,5 100 1979
1979 R4 3,3 3,3 Mníšek p.B. – Voznice, II. S 24,5 100 1979
1979 R46 9,6 12,5 2,9 Želeč – Brodek u P. S 21,5 100 1979
1979 R7 2,0 2,0 Koníčkův Mlýn – Bouchalka S 24,5 100 1979
1980 R10 3,1 3,1 Brodce – Písková Lhota S 24,5 100 1980
1980 R4 2,0 2,0 Mníšek p.B. – Voznice, I. S 24,5 100 1980
1980 R4 4,1 4,1 Obořiště, přeložka S 24,5 100 1980
1980 R10 3,7 3,7 Písková Lhota – Bezděčín S 24,5 100 1980
1980 R35 1,8 1,8 Palonín – Řimice S 22 100 1980
1981 R10 5,9 5,9 Praha-Satalice – Brandýs n.L. S 24,5 100 1981
1981 R10 3,5 3,5 Praha-H.Počernice – hr.města S 24,5 100 1981
1981 R10 5,6 5,6 Brandýs n.L – Stará Boleslav S 24,5 100 1981
1981 R4 1,6 1,6 Řitka – Mníšek p.B., I. S 24,5 100 1981
1981 R4 0,8 0,8 Voznice II. S 24,5 100 1981
1981 R4 2,9 2,9 Dlouhá Lhota, přeložka S 24,5 100 1981
1981 R46 7,8 9,0 1,2 Drysice – hr.okr. VY/PV S 22 100 1981
1981 R10 3,7 3,7 Chudoplesy – Bakov n.J. S 24,5 100 1981
1982 R4 1,5 1,5 Řitka – Mníšek p.B., II. S 24,5 100 1982
1982 R7 1,1 1,1 Bouchalka – Stehelčeves S 24,5 100 1982
1982 R10 1,2 1,2 křižovatka Ohrazenice S 24,5 100 1982
1982 R46 9,0 9,6 0,7 Želeč, obalovna S 21,5 100 1982
1983 R1 6,9 6,9 Slivenec – Třebonice S 26,5 100 20.09.83 1/2 1982
1983 R35 3,6 3,6 Řimice – Mladeč S 22 100 31.12.83
1983 R46 6,5 7,8 1,3 Drysice, obchvat S 22 100 1983
1983 R46 26,0 29,1 3,2 Držovice, obchvat S 21,5 100 1983
1984 R1 1,4 1,4 Poděbradská – D11 S 26,5[2] 100 1984 zah 1980
1984 R7 2,7 2,7 Stehelčeves – Brandýsek S 24,5 100 1984
1984 R7 1,9 1,9 Brandýsek I. S 24,5 100 1984
1984 R63 3,7 3,7 Nové Dvory – Malhostice S 22 100 1984
1984 R35 2,7 2,7 Unčovice – Příkazy S 22 100 1984
1984 R35 3,0 3,0 Příkazy, obchvat S 22 100 1984
1984 R46 20,8 23,6 2,8 Prostějov, obchvat – jih S 21,5 100 1984
1985 R10 1,9 1,9 Příšovice – Ohrazenice S 24,5 100 1985
1985 R46 4,2 6,5 2,3 Pustiměř – Drysice S 22 100 1985
1985 R56 44,9 51,5 6,6 Paskov – Frýdek-Místek S 26,5 120 1985
1985 R63 2,8 2,8 Malhostice – Řehlovice S 22 100 1985
1985 R10 5,0 5,0 Mnichovo Hradiště – Březina S 24,5 100 1985
1985 R10 4,6 4,6 Bakov n.J. – Mnichovo Hradiště S 24,5 100 1985
1985 R35 3,2 3,2 Mladeč – Nasobůrky S 22 100 1985
1986 R4 2,1 2,1 Voznice – Kodetka S 24,5 100 1986 1/2 1984
1986 R4 4,9 4,9 Kodetka – Dobříš-jih S 24,5 100 1986 1/2 1985
1986 R6 25,5 32,0 6,5 Kačice – Nové Strašecí S 24,5 100 1986 1985 P
1986 R7 0,3 0,3 Brandýsek II. S 24,5 100 1986
1986 R10 2,1 2,1 Svijany – Příšovice S 24,5 100 1986
1987 R7 1,5 1,5 Brandýsek – Knovíz S 24,5 100 1987
1988 R4 1,3 1,3 Dlouhá Lhota – Skalka R 24,5 100 1988
1988 R56 39,2 40,8 1,6 Ostrava, Místecká V. R 26,5 120 1988
1988 R56 44,0 44,9 0,9 Paskov, propojení R 26,5 120 1988
1988 R6 22,2 25,5 3,3 Kamenné Žehrovice – Kačice S 24,5 100 1988 1987 P
1989 R4 0,5 0,5 Skalka, MÚK R 24,5 100 1989
1989 R46 0,6 4,2 3,6 Vyškov – Pustiměř R 22,5 100 1989
1989 R46 23,6 26,0 2,4 Prostějov, obchvat – estakáda S 21,5 100 1989
1989 R7 0,9 0,9 Knovíz – MÚK Slaný-jih R 24,5 100 1989
1990 R56 40,8 42,3 1,5 Ostrava, Hrabová – hr.okr. OV/FM R 26,5 120 1990
1990 R56 42,3 44,0 1,7 hr.okr. OV/FM – Paskov R 26,5 120 1990
1990 R10 3,8 3,8 Březina – Svijany R 24,5 100 1990
1992 R46 -0,8 0,6 1,4 Vyškov, obchvat R 22,5 100 30.07.92
1993 R1 2,0 2,0 D11 – Běchovice R 26,5[3] 100 1993
1993 R7 0,7 0,7 MÚK Slaný-jih R 24,5 100 1993
1993 R35 4,0 4,0 Žďárek – Ohrazenice R 22,5 80 1993
1996 R6 7,7 8,9 1,2[4] Cheb – obchvat, 1. stavba R 24,5 100 30.09.96 cela stavba 8,9
1996 R6 15,8 22,2 6,4 Velká Dobrá – Kamenné Žehrovice R 24,5 100 1996 1995 L
1996 R52 3,5 20,3 16,8 Rajhrad – Pohořelice R 26,5 120 1996
1996 R35 1,8 1,8 Nový Mlýn – Žďárek R 22,5 80 1996
1997 R35 8,1 8,1 Přáslavice – Velký Újezd D 26,5 120 10.10.97
R48 2,2 [5] Český Těšín – Žukov, I. R 22,5 80 1997
1999 R35 7,1 7,1 Velký Újezd – Lipník n.B. D 26,5 120 22.07.99
1999 R6 8,9 16,0 7,1 Cheb – obchvat, 2. stavba R 24,5 100 26.10.99
2000 R1 3,3 3,3 Třebonice – Řepy R 34 100 28.08.00
2000 R10 0,9 0,9 Ohrazenice – Turnov R 22,5 100 2000
2000 R35 3,0 3,0 Hodkovice – Nový Mlýn R 22,5 80 2000
2001 R6 13,0 15,8 2,8 Pavlov – Velká Dobrá, 1.stavba R 24,5 100 20.06.01 4Q/2000 L
2001 R1 2,5 2,5 Řepy – Ruzyně R 34 100 29.10.01
2002 R6 10,1 13,0 2,9 Pavlov – Velká Dobrá, 2.stavba R 24,5 100 01.06.02 6/2001 P
2002 R55 1,2 1,2[6] Holice – Vsisko R 24,5 100 08.11.02
2003 R46 -1,6 -1,6 zkrácení v souv. s R35 S 20,5 100 06.10.03
2003 R35 14,7 14,7 Slavonín – Přáslavice R 26,5 120 06.10.03
2003 R6 16,0 20,4 4,4 Kamenný Dvůr – křižovatka Y R 24,5 100 22.11.03
2003 R35 2,1 2,1 Rádelský Mlýn – Hodkovice R 22,5 80 05.12.03
R48 1,7 [7] Český Těšín – Žukov, II. S 22,5 100 31.07.04
2004 R48 5,6 5,6 Frýdek-Místek – Dobrá, II. R 22,5 100 26.10.04
2005 R46 -0,3 -0,3 zkrácení v souv. s D1 R 22,5 100 24.10.05
2006 R55 3,0 3,0 Otrokovice, obchvat SV R 24,5 120 27.10.06
2006 R48 6,9 6,9 Dobrá – Tošanovice R 22,5 100 31.10.06
2007 R48 1,5 1,5 Bělotín, obchvat R 24,5 100 02.08.07
2007 R6 3,2 3,2 Karlovy Vary – západ, 2.stavba R 24,5[8] 100 26.10.07 28.11.06 L
2007 R35 6,0 6,0 Liberec – Rádelský Mlýn R 22,5 80 26.10.07
2007 R35 2,8 2,8 Křelov – Slavonín, 1. etapa R 22,5 120 01.11.07
2007 R4 0,8 0,8 Třebkov, křižovatka s I/20 R 22,5 100 19.11.07
2007 R48 7,9 7,9 Tošanovice – Žukov R 22,5 100 29.11.07
R48 1,2 [9] Český Těšín – Žukov, III. S 22,5 100 29.11.07
2008 R48 1,6 1,6 D1 – Bělotín R 24,5 100 25.11.08
2008 R6 10,4 10,4 Praha – Pavlov R 24,5 100 20.12.08
2009 R7 59,7 65,9 6,3 Bitozeves – Vysočany R 25,5 100 02.10.09
2009 R7 2,5 2,5 Sulec, obchvat R 25,5 100 18.11.09
2009 R35 3,3 3,3 Sedlice – Opatovice R 24,5 100 27.11.09
2010 R6 1,5 1,5 Jenišov – Hory R 24,5 100 19.06.10
2010 R6 7,5 7,5 Tisová – Kamenný Dvůr R 24,5 100 10.07.10 5.11.09 P
2010 R6 3,6 3,6 Hory – Nové Sedlo R 24,5 100 21.08.10
2010 R4 5,9 5,9 Mirotce – Třebkov R 22,5 100 16.09.10
2010 R1 17,1 17,1 Modletice – Zbraslav S 27,5 100 20.09.10
2010 R1 6,0 6,0 Zbraslav – Slivenec R 27,5 100 20.09.10
2010 R55 15,2 28,7 13,5 Hulín – Skalka R 24,5 100 3.12.10
2011 R6 5,4 5,4 Sokolov – Tisová R 24,5 100 3.4.11
2011 R48 1,5 1,5 MÚK Příbor-západ R 25,5 100 24.11.11
2012 R52 -3,5 -3,5 [10] Modřice – Rajhrad S 24,5 100 1.1.12 vyřazeno z R
2012 R6 7,5 7,5 Nové Sedlo – Sokolov R 24,5 100 17.4.12 10.7.11 L
2012 R48 7,1 7,1 Rychaltice – Frýdek-Místek R 25,5 100 13.12.12 cca 1,6 km jen P
2013 R7 65,9 75,4 9,4 Vysočany – Droužkovice R 25,5 100 20.12.13
2013 R7 75,4 81,8 6,4 Droužkovice - Nové Spořice R 25,5 100 20.12.13

[1]
Rok zařazení úseku do dálniční sítě
[2]
S 26,5 s rezervou na S 33,5
[3]
S 26,5 s rezervou na S 33,5
[4]
jako R, dalsich 1,0 km u pomezi v plnem a zbylych 6,7 km v polovicnim
[5]
není označeno jako R
[6]
není označeno jako R
[7]
není označeno jako R
[8]
částečně i:
MS 20/60 (2,2 km)
R 24,5/90 (1,9 km)
[9]
není označeno jako R
[10]
z důvodu nedostupnosti Popovic jinak než po R52