Uvádění jednotlivých dálničních úseků do provozu |
rok[1] |
tah |
z.ú. |
k.ú. |
délka v km |
název úseku |
kat. |
NR |
datum zprovoznění |
M |
poznámka |
1971 |
D1 |
0,0
|
11,0
|
11,0 |
Praha-Spořilov
- Doubravice |
D
34[2] |
120 |
12.07.71 |
7 |
|
1971 |
D1 |
11,0 |
21,3 |
10,3 |
Doubravice - Mirošovice |
D 32,5[3] |
120 |
12.07.71 |
7 |
|
1972 |
D1 |
182,3
|
190,1
|
7,8 |
Kývalka
- Brno, západ |
D
28 |
120 |
06.09.72 |
9 |
|
1973 |
D1 |
162,8 |
182,3 |
19,5 |
Velká Bíteš - Kývalka |
D 26,5 |
120 |
02.11.73 |
11 |
|
1975 |
D1 |
153,6
|
162,8
|
9,2 |
Lhotka
- Velká Bíteš |
D
26,5 |
120 |
06.05.75 |
5 |
|
1975 |
D1 |
146,6 |
153,6 |
7,0 |
Velké Meziříčí-východ - Lhotka |
D 26,5 |
120 |
09.12.75 |
12 |
|
1976 |
D1 |
128,1
|
141,0
|
12,8 |
Řehořov
- Velké Meziříčí-západ |
D
26,5 |
120 |
28.10.76 |
10 |
|
1976 |
D1 |
190,1 |
194,2 |
4,1 |
Brno-západ - Brno-centrum |
D 28 |
120 |
28.10.76 |
10 |
|
1977 |
D1 |
21,3
|
74,9
|
53,7 |
Mirošovice
- Hořice |
D
26,5 |
120 |
08.07.77 |
7 |
|
1978 |
D1 |
194,2 |
196,7 |
2,5 |
Brno-centrum - Brno-jih |
D 28 |
120 |
04.10.78 |
10 |
|
1978 |
D2 |
-0,4
|
22,6
|
23,0 |
Brno-jih
- prov. napojení na I/2 |
D
26,5 |
120 |
04.10.78 |
10 |
|
1978 |
D1 |
141,0 |
146,6 |
5,7 |
Vel. Mez.-západ - Vel.Mez.-východ |
D 26,5 |
120 |
28.11.78 |
11 |
|
1979 |
D1 |
74,9
|
85,2
|
10,3 |
Hořice
- Jiřice |
D
26,5 |
120 |
06.10.79 |
10 |
6.5.79
L |
1979 |
D1 |
112,6 |
128,1 |
15,5 |
Pávov - Řehořov |
D 26,5 |
120 |
22.11.79 |
11 |
|
1979 |
D2 |
22,6
|
24,8
|
2,2 |
prov.
napojení - Hustopeče |
D
26,5 |
120 |
07.12.79 |
12 |
|
1980 |
D1 |
85,2 |
91,3 |
6,1 |
Jiřice - Humpolec |
D 26,5 |
120 |
08.11.80 |
11 |
22.11.79 L |
1980 |
D1 |
91,3
|
92,7
|
1,4 |
Humpolec
- Krasoňov |
D
26,5 |
120 |
08.11.80 |
11 |
22.11.79
L |
1980 |
D1 |
92,7 |
112,6 |
19,9 |
Krasoňov - Pávov |
D 26,5 |
120 |
08.11.80 |
11 |
|
1980 |
D2 |
24,8
|
60,4
|
35,7 |
Hustopeče
- Slovensko |
D
26,5 |
120 |
08.11.80 |
11 |
|
1982 |
D5 |
0,0 |
5,8 |
5,8 |
Praha-Třebonice - Rudná |
D 26,5 |
120 |
20.10.82 |
10 |
|
1982 |
D1 |
203,8
|
210,6
|
6,7 |
Brno-východ
- Holubice |
D
26,5 |
120 |
10.12.82 |
12 |
|
1983 |
D5 |
5,8 |
9,0 |
3,2 |
Rudná - Loděnice |
D 26,5 |
120 |
21.07.83 |
7 |
20.10.82 P |
1983 |
D1 |
196,7
|
203,8
|
7,2 |
Brno,
jih - Brno, východ |
D
26,5 |
120 |
09.09.83 |
9 |
10.12.82
L[4] |
1983 |
D1 |
210,6 |
211,0 |
0,5 |
křižovatka Holubice |
D 26,5 |
120 |
09.09.83 |
9 |
|
1984 |
D11 |
-0,6
|
8,3
|
8,9 |
Praha
- Jirny |
D
34[5] |
120 |
12.10.84 |
10 |
|
1984 |
D11 |
8,3 |
18,5 |
10,2 |
Jirny - Bříství |
D 26,5 |
120 |
12.10.84 |
10 |
|
1984 |
D5 |
9,0
|
10,5
|
1,5 |
Loděnice |
D
26,5 |
120 |
16.10.84 |
10 |
5.12.83
L |
1984 |
D5 |
10,5 |
11,6 |
1,1 |
Loděnice - Vráž |
D 26,5 |
120 |
16.10.84 |
10 |
5.12.83 P |
1984 |
D5 |
11,6
|
14,7
|
3,1 |
Vráž
- Beroun-východ |
D
26,5 |
120 |
16.10.84 |
10 |
|
1985 |
D5 |
14,7 |
17,1 |
2,5 |
Beroun-východ - Beroun |
D 26,5 |
120 |
04.10.85 |
10 |
|
1985 |
D11 |
18,5
|
25,6
|
7,1 |
Bříství
- Sadská |
D
26,5 |
120 |
19.10.85 |
10 |
|
1986 |
D5 |
17,1 |
19,7 |
2,6 |
Beroun - Králův Dvůr |
D 26,5 |
120 |
29.08.86 |
8 |
4.10.85 L |
1988 |
D1 |
211,0
|
220,0
|
9,0 |
Holubice
- Tučapy |
D
26,5 |
120 |
11.11.88 |
11 |
|
1989 |
D5 |
19,7 |
28,7 |
9,0 |
Králův Dvůr - Bavoryně |
D 26,5 |
120 |
29.09.89 |
9 |
|
1990 |
D11 |
25,6
|
42,0
|
16,4 |
Sadská
- Poděbrady |
D
26,5 |
120 |
04.11.90 |
11 |
|
1990 |
D8 |
64,7 |
68,9 |
4,2 |
Řehlovice - Trmice |
D 26,5 |
120 |
06.11.90 |
11 |
|
1991 |
D3 |
76,1
|
79,4
|
3,3 |
Čekanice
- Měšice |
D
26,5 |
120 |
30.06.91[6] |
6 |
|
1991 |
D1 |
220,0 |
226,1 |
6,1 |
Tučapy - Vyškov-západ |
D 26,5 |
120 |
20.11.91 |
11 |
|
1992 |
D1 |
226,1
|
229,7
|
3,6 |
Vyškov-západ
- napojení D1 na R46 |
D
26,5 |
120 |
30.07.92 |
7 |
|
1993 |
D8 |
0,0 |
9,6 |
9,6 |
Zdiby - Úžice |
D 26,5 |
120 |
23.07.93 |
7 |
|
1993 |
D5 |
51,0
|
64,2
|
13,2 |
Mýto
- Klabava |
D
26,5 |
120 |
27.10.93 |
10 |
|
1994 |
D5 |
50,2 |
51,0 |
0,8 |
Mýto |
D 26,5 |
120 |
01.09.94 |
9 |
27.10.93 P |
1995 |
D5 |
48,0
|
50,2
|
2,2 |
km
48 - Mýto |
D
26,5 |
120 |
29.06.95 |
6 |
14.7.94
P |
1995 |
D5 |
28,7 |
48,0 |
19,3 |
Bavoryně - km 48 |
D 26,5 |
120 |
26.10.95 |
10 |
|
1995 |
D5 |
64,2
|
67,9
|
3,7 |
Klabava
- Ejpovice |
D
27,5 |
120 |
26.10.95 |
10 |
|
1996 |
D8 |
9,6 |
18,5 |
8,9 |
Úžice - Nová Ves |
D 26,5 |
120 |
18.10.96 |
10 |
|
1997 |
D5 |
88,4
|
143,1
|
54,7 |
Sulkov
- Kateřina |
D
26,5 |
120 |
06.11.97 |
11 |
|
1997 |
D5 |
143,1 |
151,0 |
7,8 |
Kateřina - Rozvadov |
D 26,5 |
120 |
10.11.97 |
11 |
|
1998 |
D8 |
35,7
|
48,3
|
12,7 |
Doksany
- Lovosice |
D
26,5 |
120 |
26.10.98 |
10 |
|
2001 |
D8 |
18,5 |
35,7 |
17,2 |
Nová Ves - Doksany |
D 26,5 |
120 |
18.06.01 |
6 |
|
2003 |
D5 |
80,0
|
88,4
|
8,4 |
Útušice
- Sulkov |
D
27,5 |
120 |
15.12.03 |
12 |
|
2004 |
D8 |
-2,2 |
0,0 |
2,2 |
Praha-Březiněves - Zdiby |
[7] |
|
1991 |
12 |
9.7.2004 do D |
2004 |
D5 |
67,9
|
76,5
|
8,6 |
Ejpovice
- Útušice |
D
27,5 |
120 |
31.08.04 |
8 |
15.12.03
P |
2004 |
D3 |
70,8 |
74,1 |
3,3[8] |
Chotoviny - Stoklasná Lhota |
D 26,5 |
120 |
07.10.04 |
10 |
|
2004 |
D3 |
74,1
|
76,1
|
2,0[9] |
Stoklasná
Lhota - Čekanice |
D
26,5 |
120 |
07.10.04 |
10 |
30.9.94
P |
2005 |
D1 |
229,7 |
247,0 |
17,3 |
Vyškov - Vrchoslavice |
D 26,5 |
120 |
24.10.05 |
10 |
|
2006 |
D5 |
76,5
|
79,8
|
3,3 |
Útušice
- Černice |
D
27,5 |
120 |
06.10.06 |
10 |
|
2006 |
D11 |
42,0 |
50,2 |
8,2 |
Libice n. C. - Žehuň |
D 27,5 |
120 |
19.12.06 |
12 |
|
2006 |
D11 |
50,2
|
68,0
|
17,8 |
Žehuň
- Chýšť |
D
27,5 |
120 |
19.12.06 |
12 |
15.12.05
P/L |
2006 |
D11 |
68,0 |
83,5 |
15,5 |
Chýšť - Sedlice |
D 27,5 |
120 |
19.12.06 |
12 |
|
2006 |
D8 |
68,9
|
81,1
|
12,2 |
Trmice
- Knínice |
D
28 |
100 |
21.12.06 |
12 |
|
2006 |
D8 |
81,1 |
92,2 |
11,1 |
Knínice - Německo |
D 27,5 |
120 |
21.12.06 |
12 |
|
2007 |
D1 |
353,4
|
370,6
|
17,2 |
Ostrava-Rudná
- Bohumín |
D
28 |
120 |
01.12.07 |
12 |
|
2007 |
D3 |
59,7 |
66,5 |
6,8 |
Mezno - Chotoviny |
D 26,5 |
120 |
10.12.07 |
12 |
|
2008 |
D1 |
341,7
|
353,4
|
11,7 |
Bílovec
- Ostrava-Rudná |
D
28 |
120 |
29.04.08 |
4 |
|
2008 |
D1 |
253,6 |
257,6 |
4,0 |
Kojetín – Kroměříž-západ |
D 26,5 |
120 |
23.09.08 |
9 |
|
2008 |
D1 |
257,6
|
260,6
|
3,0 |
Kroměříž-západ
– Kroměříž-východ |
D
26,5 |
120 |
23.09.08 |
9 |
|
2008 |
D1 |
296,5 |
311,9 |
15,4 |
Lipník nad Bečvou – Bělotín |
D 34 |
120 |
25.11.08 |
11 |
|
2009 |
D1 |
247,0
|
253,6
|
6,6 |
Vrchoslavice
- Kojetín |
D
26,5 |
120 |
17.09.09 |
9 |
|
2009 |
D1 |
311,9 |
330,0 |
18,1 |
Bělotín - Hladké Životice |
D 27,5 |
120 |
25.11.09 |
11 |
4+0 do 2010 |
2009 |
D1 |
330,0
|
341,7
|
11,7 |
Hladké
Životice - Bílovec |
D
27,5 |
120 |
25.11.09 |
11 |
|
2009 |
D11 |
83,5 |
84,5 |
1,0 |
MÚK Sedlice |
D 27,5 |
120 |
27.11.09 |
11 |
15.12.08 P |
2009 |
D3 |
57,8
|
59,7
|
1,9 |
Nová
Hospoda - Mezno |
D
26,5 |
120 |
22.12.09 |
12 |
10.12.07
P |
2010 |
D1 |
260,6 |
265,4 |
4,8 |
Kroměříž-východ - Hulín |
D 26,5 |
120 |
03.12.10 |
12 |
|
2011 |
D1 |
265,4
|
272,2
|
6,8 |
Hulín
– Říkovice |
D
26,5 |
120 |
11.07.11 |
7 |
|
2011 |
D11 |
84,5 |
86,3 |
1,8 |
Sedlice - Praskačka |
D 27,5 |
120 |
01.11.11 |
11 |
15.12.08 P |
2012 |
D8 |
48,3
|
52,2
|
3,9 |
Lovosice
– Bílinka |
D
27,5 |
120 |
14.05.12 |
5 |
|
2012 |
D1 |
370,4 |
376,5 |
6,1 |
Bohumín – hranice s Polskem |
D 27,5 |
120 |
30.11.12 |
11 |
30.11. do 3,5t |
2013 |
D3 |
79,1
|
95,4
|
16,3 |
Tábor
– Soběslav |
D
27,5 |
120 |
28.06.13 |
6 |
|
2013 |
D3 |
95,4 |
104,1 |
8,7 |
Soběslav – Veselí nad Lužnicí |
D 27,5 |
120 |
28.06.13 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|