Délka | 420,9 m (levý i pravý jízdní pás) |
---|---|
Zprovoznění | 20. 9. 2010 |
Staničení | km 14,4 |
Technicky výjimečný, až 64,5 m vysoký most s šikmými betonovými pilíři a jedinou ocelovou mostovkou, společnou pro oba směry Pražského okruhu.
Délka | 241,0 m (levý i pravý jízdní pás) |
---|---|
Zprovoznění | 8. 7. 1977 |
Staničení | km 23,9 |
Obloukový most, vybudovaný v letech 1939 – 1950, je jako jediný ze tří velkých mostů z tohoto období (Šmejkalka, Borovsko a Píšť) využit pro současnou dálnici D1.
Délka | cca 220 m (levý i pravý jízdní pás) |
---|
V důsledku realizace vodní nádrže Švihov a zatopení původního mostu byla trasa dálnice D1 změněna a tak je dnes tento velký obloukový most téměř celý skrytý pod vodní hladinou, navíc ve veřejnosti nepřístupném ochranném pásmu vodní nádrže.
Délka | 229,0 m (levý i pravý jízdní pás – nový, horní most) 185,0 m (levý i pravý jízdní pás – starý, dolní most) |
---|---|
Zprovoznění | 6. 10. 1979 |
Staničení | km 76,5 |
Přímo nad obloukovým mostem, dokončeným v roce 1950, byl v sedmdesátých letech minulého století kvůli změně polohy trasy dálnice D1 vybudován most nový. Původní most slouží silnici III. třídy.
Délka | 425,0 m (levý i pravý jízdní pás) |
---|---|
Zprovoznění | 28. 11. 1978 |
Staničení | km 144,2 |
Nejvyšší most české dálniční sítě, jehož dva ocelové nosníky uložené na betonových pilířích nesou mostovku, ležící ve výšce 76 m nade dnem údolí.
Délka | 354,0 m (levý i pravý jízdní pás) |
---|---|
Zprovoznění | 21. 12. 2006 |
Staničení | km 92,0 |
Most je zajímavý svým technickým řešením, kdy pro urychlení výstavby byla namísto dvou samostatných mostovek postavena pouze jedna, dostatečně široká pro převedení obou směrů dálnice D8.
Délka | 411,8 m (levý i pravý jízdní pás) |
---|---|
Zprovoznění | 21. 12. 2006 |
Staničení | km 92,5 |
Na tomto druhém nejvyšším mostě v Česku (výška 56 m) překračuje dálnice D8 státní hranici s Německem.
Délka | 253,0 m (levý i pravý jízdní pás) |
---|---|
Zprovoznění | 2. 11. 1990 |
Staničení | km 42,0 |
Dva 28 m vysoké pylony umístěné v podélné ose tohoto mostu nesou mostovku, zavěšenou na nich pomocí poloharfovitě uspořádaných závěsů.