D1, most Vysočina u Velkého Meziříčí
Tunely patří k jistě nejnákladnějším stavbám nejen na českých dálnicích a rychlostních silnicích. I přes svoji vysokou cenu jsou však tunely nepostradatelné v místech, kde je třeba dopravně výhodné trasování komunikace navzdory husté zástavbě na povrchu, v případech, kdy je nutné ochránit obyvatelstvo před nadměrným hlukem, zachovat jedinečný krajinný ráz či nenarušit oblasti výskytu ohrožených druhů rostlin a živočichů. Tato stránka přináší přehled tunelů jak již provozovaných, tak i těch, které jsou právě ve výstavbě.

V provozu

D8

Tunel Panenská

Délka 2 168 m (levý jízdní pás), 2 116 m (pravý jízdní pás)
Zprovoznění 21. 12. 2006
Staničení km 84,5

D0

Tunel Komořany

Délka 1 922 m (levý jízdní pás), 1 937 m (pravý jízdní pás)
Zprovoznění 20. 9. 2010
Staničení km 9,0

D0

Tunel Lochkov

Délka 1 620 m (levý jízdní pás) 1 661 m (pravý jízdní pás)
Zprovoznění 20. 9. 2010
Staničení km 12,4

D1

Tunel Klimkovice

Délka 1 076 m (pravý jízdní pás), 1 088 m (levý jízdní pás)
Zprovoznění 6. 5. 2008
Staničení km 347,0

D8

Tunel Libouchec

Délka 670 m (levý jízdní pás), 520 m (pravý jízdní pás)
Zprovoznění 21. 12. 2006
Staničení km 83,0

D8

Tunel Radejčín

Délka 600 m (levý jízdní pás), 620 m (pravý jízdní pás)
Zprovoznění 17. 12. 2016
Staničení km 59,0

D5

Tunel Valík

Délka 380 m (levý jízdní pás), 390 m (pravý jízdní pás)
Zprovoznění 6. 10. 2006
Staničení km 77,7

D8

Tunel Prackovice

Délka 270 m (levý jízdní pás), 260 m (pravý jízdní pás)
Zprovoznění 17. 12. 2016
Staničení km 58,4

R48

Tunel Lysůvky

Délka 160 m (levý i pravý jízdní pás)
Zprovoznění 13. 12. 2012
Staničení km 20,1

Ve výstavbě


© 2002 – 2024 ceskedalnice.cz

info@ceskedalnice.cz | Poslední změna stránky 10. 2. 2017 | RSS Novinky

Obsah stránek ceskedalnice.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření nebo další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu autorů těchto stránek v rozporu s právním řádem České republiky.

Používáme WordPress