Trasa s popisem |
Vyškov – Olomouc |
---|---|
Délka dálnice |
|
Mapy | |
Fotogalerie | |
Intenzita dopravy |
|
Kategorie |
|
Dálnice D46 začíná na mimoúrovňové křižovatce Vyškov s dálnicí D1. Po dostavbě D1 bude obsluhovat pouze regionální dopravu na střední Moravě (zejm. Brno – Olomouc), bude se tedy jednat o spojnici Olomouce s D1. Dnes ale stále D46 pojímá i tranzit na trase Praha – Ostrava.
Novinky z D46 – archiv informací ze stránky Novinky
Od roku 2011 je prováděna modernizace D46. Byla vyměněna svodidla za bezpečnější, v souvislých úsecích byl opraven povrch vozovky. Postupně jsou přestavovány mimoúrovňové křižovatky, které byly často v minulosti postaveny pouze s odbočovacími a připojovacími klíny, tedy bez odbočovacích a připojovacích pruhů, nutných k bezpečnému a komfortnímu výjezdu z dálnice, resp. nájezdu na dálnici. Tyto pruhy jsou v rámci rekonstrukcí křižovatek doplňovány, v některých případech také spolu s protihlukovými stěnami a dalšími opatřeními.
MÚK Vyškov
MÚK Vyškov byla již v letech 1994 – 1996 doplněna o odbočovací pruhy a připojovací pruh směr Brno. V rámci této stavby byl vybudován připojovací pruh směr Olomouc, součástí stavby je také sedm opěrných zdí v celkové délce 70 m a úpravy ostatních komunikací v délce 278 m. Předpokládané náklady na samotnou stavbu činily 44 milionů korun. Stavba byla nakonec realizována jako soubor staveb na D46. |
MÚK Drysice
Byly vybudovány odbočovací a připojovací pruhy. Součástí stavby je také rekonstrukce dálničního mostu, dvě protihlukové stěny délky 1482 m a čtyři opěrné zdi v celkové délce 300 m. Předpokládané náklady na stavbu činily 140 mil. resp. 202,3 milionů korun. Cena stavby dle smlouvy 187,4 milionů korun. |
MÚK Brodek u Prostějova
Byly doplněny odbočovací a připojovací pruhy. Výstavba ve směru na Olomouc byla zahájena v prosinci 2012 a ke zprovoznění došlo v prosinci 2013. Výstavba ve směru na Vyškov byla zahájena v prosinci 2014 a ke zprovoznění došlo 25. 11. 2015. |
MÚK Vranovice-Kelčice
Byly doplněny odbočovací a připojovací pruhy. Nejprve byl 15. 8. 2011 zprovozněn směr Olomouc, 29. 11. 2011 pak směr Vyškov. |
MÚK Žešov
Stavba představuje doplnění odbočovacího a prodloužení připojovacího pruhu. Ke zprovoznění došlo 31. 10. 2017. |
MÚK Prostějov-střed
Stavba představuje doplnění odbočovacích pruhů ve směru Olomouc – Prostějov a Vyškov – Prostějov 2 a připojovacího pruhu ve směru Prostějov – Vyškov. Součástí stavby byla i demolice a výstavba nového dálničního mostu přes silnici II/367. Předpokládané náklady na stavbu činily 145,5 milionů korun. Cena stavby dle smlouvy 196,5 milionů korun. |
MÚK Držovice
Stavba představuje přestavbu MÚK Držovice doplněním odbočovacích a připojovacích pruhů, což vyvolá rozšíření dálničního mostu. Větve křižovatky o celkové délce 920 m budou zaústěny do nové okružní křižovatky. Byl vydáno územní rozhodnutí. Nadále pokračuje majetkoprávní příprava stavby, vykoupeno je 92 % pozemků potřebných pro stavbu. Zbývají vypořádat tři listy vlastnictví, na které probíhá problematické vyvlastnění včetně soudního řízení. Dne 18. 2. 2020 nabylo vydané SP právní moci. V 02/2022 vzalo ŘSD zpět žádost o prodloužení platnosti SP. Řízení tak bylo zastaveno. Předpokládané náklady na stavbu činí 161 milionů korun. |
MÚK Olšany u Prostějova
Stavba představuje doplnění odbočovacích a připojovacíh pruhů, demolici a výstavbu nového nadjezdu přes dálnici a rozšíření dálničního mostu přes potok Blata. Součástí stavby je také protihluková stěna délky 170 m a úpravy ostatních komunikací v délce 157 m. Náklady na stavbu činily 105 milionů korun. |
MÚK Hněvotín
MÚK Hněvotín byla zprovozněna již v roce 2003 v rámci stavby dálnice D35, a to bez křižovatkové větve směr Vyškov. Tato křižovatková větev byla vybudována v roce 2011. |
Vyškov, obchvat: km 0,000 – 0,805 (0,805 km)
V době uvedení do provozu navazovala stavba (o délce 1,6 km) plynule na dálnici D1 (tehdy D47). Při výstavbě dálnice D1 v úseku Vyškov – Mořice vznikla u Vyškova dálniční křižovatka D1–D46. |
Vyškov, obchvat: km 0,805 – 1,425 (0,620 km)
|
Vyškov – Pustiměř: km 1,425 – 4,232 (2,807 km)
Stavba byla vyprojektována tak, aby mohla v případě potřeby sloužit jako záložní vojenské letiště. |
Pustiměř – Drysice: km 4,232 – 6,522 (2,290 km)
|
Drysice, obchvat: km 6,522 – 7,786 (1,264 km)
|
Drysice – Želeč: km 7,786 – 8,983 (1,197 km)
|
Želeč, obalovna: km 8,983 – 9,644 (0,661 km)
|
Želeč – Brodek u Prostějova: km 9,644 – 12,509 (2,865 km)
|
Brodek u Prostějova – Dobrochov: km 12,509 – 15,084 (2,575 km)
|
Dobrochov – Kelčice: km 15,084 – 16,244 (1,160 km)
|
Kelčice – Žešov: km 16,244 – 18,733 (2,489 km)
|
Žešov, obchvat: km 18,733 – 20,800 (2,067 km)
|
Prostějov, obchvat – jih: km 20,800 – 23,591 (2,791 km)
|
Prostějov, obchvat – estakáda: km 23,591 – 25,951 (2,360 km)
Stavba zahrnuje i 170 m dlouhý most a 794 m dlouhou estakádu Haná. |
Držovice, obchvat: km 25,951 – 29,126 (3,175 km)
|
Držovice – Olšany: km 29,126 – 30,659 (1,533 km)
|
Olšany – hr. okr. Prostějov/Olomouc: km 30,659 – 34,010 (3,351 km)
|
hr. okr. Prostějov/Olomouc – Olomouc: km 34,010 – 36,496 (2,486 km)
Délka stavby před výstavbou jihovýchodního obchvatu Olomouce (Slavonín – Přáslavice) činila 3,6 km. |