Nejnovější zprovozněné úseky dálnic (za posledních 24 měsíců).
Dálnice | Úsek | Délka | Zahájeno | Zprovozněno |
---|---|---|---|---|
MÚK Vyškov | – | 04/2024 | 11/2024 | |
Krupá, přeložka | 6,5 km | 03/2022 | 08/2024 | |
Chlumčany, zkapacitnění (dokončení) | 1,7 km | 02/2022 | 06/2024 | |
MÚK Kněževes, přídatné pruhy | – | 03/2023 | 03/2024 | |
MÚK Bělotín – Rybí, I. etapa (Bělotín–Dub) | 5,0 km | 06/2021 | 12/2023 | |
Chlumčany, zkapacitnění | 2,7 km | 02/2022 | 12/2023 | |
Louny, zkapacitnění obchvatu | 6,1 km | 08/2020 | 09/2023 | |
Frýdek-Místek, obchvat – II. etapa | 4,3 km | 09/2019 | 07/2023 | |
Časy – Ostrov | 14,7 km | 12/2018 | 12/2022 |
Úseky dálnic, které jsou v současné době ve výstavbě. Termín zprovoznění (pozor, nezaměňovat s termínem dokončení) je pouze předpokládaný.
Zprovoznění v letošním roce
Dálnice | Úsek | Délka | Zahájeno | Zprovoznění |
---|---|---|---|---|
0310/I Úsilné – Hodějovice | 7,2 km | 04/2019 | 12/2024 | |
0310/II Hodějovice – Třebonín | 12,6 km | 03/2019 | 12/2024 | |
0311 Třebonín – Kaplice nádraží | 8,6 km | 02/2022 | 12/2024 | |
Háje – Milín | 5,7 km | 06/2021* | 12/2024 | |
Milín – Lety | 11,6 km | 06/2021* | 12/2024 | |
Lety – Čimelice | 2,6 km | 06/2021* | 12/2024 | |
Čimelice – Mirotice | 8,5 km | 06/2021* | 12/2024 | |
Mirotice, rozšíření | 3,5 km | 06/2021* | 12/2024 | |
MÚK Bělotín – Rybí, I. etapa (Palačov – Šenov u N. J.) | 8,2 km | 06/2021 | ?/2024 | |
4901 Hulín – Fryšták | 17,3 km | 08/2008 (12/2021) | ?/2024 | |
5507 Babice – Staré Město | 8,5 km | 09/2020 | 12/2024 | |
5508 Staré Město – Moravský Písek | 8,8 km | 09/2021 | 12/2024 | |
5509 Moravský Písek – Bzenec | 4,1 km | 09/2022 | 06/2025 | |
Celkem | 107,2 km |
*Výstavba dálnice D4 v úseku Háje – Mirotice je budována prostřednictvím PPP (Public Private Partnership). V letech 2019/20 proběhl soutěžní dialog, ve kterém se utkaly společnosti z Francie, rakousko-německé konsorcium, německo-španělsko-britské sdružení firem a rakousko-australsko-španělsko-francouzského sdružení. Vítězem se stala firma DIVia D4, kterou vlastní francouzské firmy Vinci a Meridiam Investments. A 7. června 2021 pak začala s výstavbou celého 32 kilometrů dlouhého úseku, který dostaví a následně bude 25 let provozovat (společně s již hotovými úseky D4 Skalka – křižovatka II/118, D4 Mirotice – Třebkov, křižovatka I/20 Nová Hospoda a I/20 Nová Hospoda – Písek (MÚK Krašovice).
V případě D49 došlo k vydání SP ze strany MD došlo 22. 12. 2020. Vydané SP však nemohlo nabýt právní moci, jelikož proti němu bylo podáno šest rozkladů (celkem 330 stran). Dne 5. 11. 2021 MD zamítl všechny podané rozklady a potvrdil právní moc SP. K předání staveniště zhotoviteli došlo 10. 12. 2021.
Zprovoznění v roce 2025
Dálnice | Úsek | Délka | Zahájeno | Zprovoznění |
---|---|---|---|---|
0136 Říkovice – Přerov | 10,1 km | 12/2022 | 2025-2026 | |
Brno-centrum – Brno-jih (modernizace 3+3) | 1,4 km | 08/2023 | 04/2025 | |
Hořesedly, přeložka | 9,2 km | 02/2023 | 07/2025 | |
Hořovičky, obchvat | 5,2 km | 03/2023 | 07/2025 | |
Petrohrad – Lubenec (úsek Lubenec – obchvat, II. etapa) | 2,0 km | 07/2024 | 12/2025 | |
MÚK Kosmonosy | – | 09/2023 | 07/2025 | |
Sadová – Plotiště (část vč. MÚK Sadová) | 1,3 km | 09/2024 | 12/2025 | |
Hořice – Sadová | 10,4 km | 11/2023 | 12/2025 | |
Vysoké Mýto – Džbánov | 6,0 km | 11/2023 | 12/2025 | |
Janov – Opatovec | 16,6 km | 05/2023 | ?/2025 | |
Křelov – Slavonín, 2. etapa, stavba 3508.2 | 3,2 km | 02/2024 | 11/2025 | |
Dub – Palačov (součást I/35 Lešná – Palačov) | 3,7 km | 06/2023 | 2025-2026 | |
Napajedla – Babice, most SO 201 | 0,5 km | 04/2023 | 09/2025 | |
5501 Olomouc – Kokory | 7,6 km | 04/2023 | 12/2025 | |
Celkem | 77,2 km |
Zprovoznění v roce 2026
Dálnice | Úsek | Délka | Zahájeno | Zprovoznění |
---|---|---|---|---|
Most Šmejkalka (modernizace) | 1,0 km | 07/2023 | ?/2026 | |
0312/I Kaplice nádraží – Nažidla | 12,0 km | 06/2024 | 11/2026 | |
0312/II Nažidla – Dolní Dvořiště, st. hranice | 1,5 km | 01/2024 | ?/2026 | |
Petrohrad – Lubenec | 10,1 km | 07/2024 | ?/2026 | |
MÚK Slaný-západ – Kutrovice | 3,4 km | 10/2024 | 11/2026 | |
Trutnov – státní hranice ČR/Polsko (hraniční úsek) | 3 km | 10/2024 | 04/2026 | |
Sadová – Plotiště | 6,2 km | 09/2024 | 12/2026 | |
Džbánov – Litomyšl | 7,6 km | 04/2024 | 2026/27 | |
Ostrov – Vysoké Mýto | 6,4 km | 05/2024 | 08/2026 | |
Ostrov – Vysoké Mýto, tunel Homole | 0,6 km | 05/2024 | 12/2026 | |
Celkem | 53,8 km |
Zprovoznění v roce 2027 a 2028
Dálnice | Úsek | Délka | Zahájeno | Zprovoznění |
---|---|---|---|---|
Trutnov – státní hranice ČR/Polsko | 18,2 km | 10/2024 | 04/2028 | |
Celkem | 18,2 km |
Úseky dálnic, u kterých se předpokládá zahájení výstavby v letošním roce. Jelikož výstavbu významných dopravních komunikací ovlivňuje velké množství faktorů, jsou níže uvedené informace pouze orientační.
Dálnice | Úsek | Délka | Zahájení | Zprovoznění |
---|---|---|---|---|
511 Běchovice – D1 | 12,6 km | 2024** | 2028 | |
01191.A MÚK Brno jih (modernizace 3+3) | 1,5 km | 2024** | 2027 | |
Bošov – Knínice | 7,9 km | 2024/25** | 2027 | |
MÚK Knovíz – MÚK Slaný- západ | 6,5 km | 2024** | 2027 | |
Kutrovice – Panenský Týnec | 6,8 km | 11/2024 | 2027 | |
Litomyšl – Janov | 10,4 km | 2024** | 2027 |
** Úseky v probíhajícím výběrovém řízení na zhotovitele stavby.
Úseky dálnic, u kterých se předpokládá zahájení výstavby v následujících letech. Jelikož výstavbu významných dopravních komunikací ovlivňuje velké množství faktorů, jsou níže uvedené informace pouze orientační.
Dálnice | Úsek | Délka | Zahájení | Zprovoznění |
---|---|---|---|---|
510 Satalice – Běchovice, zkapacitnění | 12,6 km | 2025 | 2027 | |
01313 Připojení BPZ Černovická terasa na D1 | 0,6 km | 2025 | 2027 | |
Knínice – Žalmanov | 7,0 km | 2025 | 2027 | |
Žalmanov – Olšová Vrata | 7,3 km | 2026 | 2028 | |
Olšová Vrata – Karlovy Vary | 8,1 km | 2026 | 2028 | |
MÚK Aviatická – MÚK Ruzyně, 1. etapa | – | 2025 | 2027 | |
MÚK Aviatická – MÚK Ruzyně, 2. etapa | 1,5 km | 2026 | 2028 | |
MÚK Středokluky, přídatné pruhy | – | 2026 | 2027 | |
MÚK Beranka | – | 2025 | 2026 | |
Jaroměř – Trutnov | 19,6 km | 2025 | 2028 | |
Úlibice – obchvat | 1,6 km | 2025 | 2028 | |
Úlibice – Hořice | 16,3 km | 2025 | 2027 | |
Opatovec – Staré Město | 16,6 km | 2025 | 2029 | |
Staré Město – Mohelnice (vč. modernizace 1,3 km) | 18,2 km | 2025 | 2029 | |
MÚK Držovice | – | 2028 | 2030 | |
MÚK Nošovice | – | 2025 | 2026 | |
MÚK Bělotín – Rybí, II. etapa | 3,8 km | 2025 | 2027 | |
5204.1 Pohořelice – Nová Ves | 3,1 km | 2026 | 2028 | |
5204.2 Nová Ves – VN Nové Mlýny | 3,7 km | 2026 | 2028 | |
5205 Přechod VN Nové Mlýny | 5,6 km | 2026 | 2029 | |
5206.4 Nové Mlýny – Bavory | 5,0 km | 2025 | 2028 | |
5206.3 Bavory – silnice II/414 | 1,1 km | 2025 | 2028 | |
5206.2 MÚK Mikulov jih – st. hranice ČR/Rakousko | 0,8 km | 2025 | 2028 | |
5206.1 obchvat Mikulova | 3,9 km | 2026 | 2028 | |
5502 Kokory – Přerov | 6,0 km | 2025 | 2028 | |
5506 Napajedla – Babice | 7,5 km | 2026 | 2029 |
Informace na stránce jsou aktuální k 11/2024.